diumenge, 23 de juny del 2013

La nit de Sant Joan

Tot i que el solstici no és aquesta nit (va ser divendres) l'antiga tradició diu que la nit de Sant Joan és màgica.
Aquest any la passaré amb el meu fill, sense petards, ni coets, ni festa, ni gaire cosa més....bé, coca si.
No ens agrada gens ni mica el món pirotècnic i tinc l'excusa perfecta per no fer res que tingui a veure amb el tema. El meu trencament fibril·lar del bessó esquerre va millor, però no tant com per a revetlles esbojarrades...
Sigui com sigui celebraré l'Alban Heruin (com deien els celtes) a la meva manera.
M'encomanaré a la Deesa Minerva i al Déu Apol.lo amb una mini foguera al pati o al terrat de casa.Prendré encens en gra per purificar casa meva. Encendré espelmes per a demanar als meus guies que em facin un cop de ma. Escriuré desitjos en un paperet que després cremaré amb el foc purificador. Parlaré amb els follets i les fades....
O potser no, potser ens fiquem a mirar una peli pregant per escoltar-la entre el soroll del carrer...mai se sap...

El què si faré, si et temps acompanya, és pujar a mirar la Lluna plena i tenir amb ella una d'aquelles fantàstiques converses que tenim de tant en tant. Aquesta nit és el moment de l'any  que estarà més a prop de la Terra, li'n diuen la Superlluna, i de ben segur que no hauré de cridar perquè m'escolti. Li explicaré els meus problemes i les meves alegries, m'escoltarà serena i omnipotent i em contestarà, com sempre, a cau d'orella, amb paraules encertades i sàvies.
La nit de Sant Joan és especial per se, tan se val que fas o amb qui.

Demaneu a la Lluna el vostre desig. No hi dubteu, aquest nit màgica es poden complir els vostres somnis...

Llum de fogueres i de Lluna plena

                                                                                         foto treta d'aquí

Cap comentari :

Publica un comentari a l'entrada